Komandå

Strategi. Reklam. Marknadsföring.

When in Rome, do as the romans. When in China …

| 0 comments

ALMI Företagspartner Mitt bjöd i våras in till ett heldagsseminarium för företag som vill öka förutsättningarna att lyckas med sina affärer i Kina. I ett land som ser Facebook som ett säkerhetshot, och där man kan förolämpa någon genom att ta emot ett visitkort på fel sätt, gör man förstås inte affärer på samma sätt som här.

För att skapa lite extra uppmärksamhet kring den matnyttiga seminariedagen valde vi att bjuda på Kina-kunskap i form av fortune cookies som vi placerat ut på strategiska ställen. Kakorna kompletterades med bland annat reklam på bussbaksidor, flygstolsannonser och annonser i tidningar och på webben. Allt för att locka rätt deltagare.

Att du är genuint intresserad av att förstå dina nya kunder, har en seriös affärspartner på plats och en stor portion tålamod är tre viktiga saker som krävs för att nå framgång i Kina. Det påminner en hel del om vad som behövs för att nå fram till kunderna även på hemmaplan.

Kommentera

Required fields are marked *.

*